söndag 20 juni 2021

Flera underbara födelsedagsfester

  


Det började med att Jan-Olof fyllde 74 år förra lördagen (12 juni). Det blåste rejält, men inte värre än att vi kunde sitta ute på altanen och få en riktigt trevlig kväll. Bredvid Jan-Olof sitter Eva, sedan är det Claes och bredvid mig satt Anna. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



På söndagen var det fest på balkongen. Daga hade gjort härliga smörgåsar och en jättefin jordgubbstårta. Det är Katarina och Lena som firar sina födelsedagar.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Så var det dags för den här tjejen att fylla 75! Tina och Gösta bjöd på ett stort kalas! 


Här syns några av gästerna. Tina står framför Ulf, Christina, Regina, Nisse och Pelle.


Här har Stina, som var jättepigg den här dagen, letat upp Ulf för en skål och samtal.


Inger var förstås också med - min chaufför! - liksom Åke ..och...


Gull-Britt. Här vid sidan om mig. Vi började med ett glas bubbel och sedan blev det varmrökt lax och härliga grönsaker. Födelsedagstårtan liksom allt annat gott kom aldrig på bild - så klart! Viken fest! Det kändes som om det aldrig hade funnits någon pandemi!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Festen hos Tina var på måndagen. På tisdagen åkte Inger och jag ut till Anne och Mats på kaffekalas i Strandbaden. Den här gången glömde jag inte fotografera maten, men personerna! Vi åt svenska jordgubbar, glass, grädde och choklad och drack härligt kaffe. Jordgubbarna växer ute i Strandbaden och var förstås riktigt läckra. Sedan pratade vi om allt mellan himmel och jord och det kändes igen som om pandemin aldrig funnits. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Onsdagen var alldeles fulltecknad av händelser. Först gick jag till Bengt på TIDH för att fixa håret. Sedan var det dags att ta mig till Kiropraktorn för att få massage av Jenny. Det behövdes! På kvällen hade vi ett digitalt möte med Maria församlingsråd. Som väl är har jag hoppat av sekreterarjobbet. Det är betydligt trevligare att enbart vara med och lyssna och eventuellt ha några synpunkter.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Jag var ju tvungen att hitta på något under torsdagen. Det blev en promenad till Röda Kvarn för att lyssna på Jonas Kaufmann då han sjöng till ett pianoackompanjemang från Metropolitan. Det blev en riktigt högtidsstund.! Jag dansade hem efteråt!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Trots att det varit otroligt varmt i solen har jag gjort mina promenader. I går gick jag upp till Fredriksdal för att vara med på Föreningen Nordens årsmöte. Fredriksdal hade verkligen ordnat en skön plats att sitta på i parken med en tältduk som skyddade oss för solen. Efter mötet höll museichefen Hans Bergfast ett riktigt intressant föredrag. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I dag när jag gick min morgonrunda såg jag att vi hade fått besök av en jättestor segelbåt. Det var flera ungdomar som fanns både på kajen och uppe på båten. Snart förstod jag vad det var för båt Sailing for Jesus stod det på sidan av båten.


 
När jag gick lite närmare kunde jag se den här skylten. Då förstod jag att det var konfirmander som fanns ombord på båten. Att segla med Skandinaviens största segelbåt kan kanske locka en del ungdomar att konfirmera sig.























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar