söndag 2 maj 2021

Det händer trots allt en hel del på en vecka!

 


I onsdags var jag ute i Laröd för att fira Ellen. Hennes resultat i skolan var så otroligt fina att hon utan minsta besvär kom in på sitt förstahandsval,  ProCivitas gymnasium. Det är inte hennes enda starka sida. Det är helt enkelt en fantastisk tjej! Hon är värd allt beröm som finns!



Här förbereder pappa Johan en härlig måltid med Sparrisrisotto. Till den drack vi ett härligt rödvin, Pinot Noir tror jag det var. Minnet , ja, det kunde varit bättre, men jag kommer ihåg att det var riktigt smakfullt!


Här är det jättegoda Sparrisrisotton.





Ellen hade bakat en jordgubbstårta. Perfekt efter den goda risotton!



Så var det dags att överlämna lite presenter till den härliga tjejen. Nu ska hon kunna lyssna på vad hon önskar överallt där hon tar sig fram, när hon har den här apparaten med sig. Den har förstås ett namn som jag inte har lagt på minnet. Förstorar man bilden går det kanske att se vad som står på den vita lådan.  




Ellen målar fortfarande och här visar en glad  mamma Marie upp de senaste verken.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



På Dunkers kulturhus pågår det just nu en utställning som kallas Konst på kryss. Det är Helsingborgs och Helsingörs konstföreningar som samarbetat kring den här utställningen. Verken på bilden är gjorda av Kurt Due Pedersen från Danmark. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Nu har alla flaggorna kommit upp på Parapetenpiren. Härligt att vandra ut på den och försöka komma ihåg vilka länder som finns på alla 24 flaggstängerna! 


o-o-o-o-o-o-o-o-o





I dag har jag sett filmen som fick flera Oscars, nämligen Nomadland. Huvudrollsinnehavaren Frances McDormand var verkligen trovärdig i sin roll som en fattigpensionär på drift. Det var inte utan att jag fick massor av tankar kring vad pensionärslivet kan innebära. Att sitta instängd i en lägenhet är inte särskilt utvecklande.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar