söndag 23 maj 2021

Värmen dröjer

 



Trots att värmen dröjer så börjar det blomma längs Hälsovägen. Jag antar att det inte dröjer så länge förrän vi har en riktig färgrik väg längs hela backen upp mot Kopparmölleplatsen. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o








På balkongen blommar hibiskusen för fulla muggar. Lådan med penséer tycks också trivas bra. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Jag påstod ju att Helsingborg är flaggornas stad. Det spelar ingen roll var jag tar mina promenader. Det flaggas överallt, både i Norra hamnen och på Parapetenpiren och på Oslopiren eller Pixlapiren som jag helst kallar den. Det blåser ordentligt och regnmolnen lämnar oss inte. Som väl är finns det kläder som gör att jag utan problem tar mina promenader. I dag blev det drygt 15 000 steg.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar