lördag 26 december 2020

En riktigt fin jul

 


Johan hämtade mig på julaftons förmiddag så att jag kunde vara med på en julfrukost och julklappsöppning hemma hos Johan, Marie och Ellen. Bob var förstås i centrum, här med en tomteluva som han såg ut att trivas med.



Bordet stod dukat med massor av läckerheter. 


Ja, här saknades ingenting!


Naturligtvis serverades det champagne till alla godsakerna.



Så var det dags att öppna julklapparna. Här har Ellen fått ett par hörlurar.






Här visar Johan upp kostymen som han fick. Marie fick bland annat pengar, som hon samlar, för att köpa en ny dator så småningom.

Jag fick en stor blomkruka som jag kan plantera något fint i till våren. Nu var den fylld med godis av flera slag, bland annat fick där plats en rejäl portion av Ris a la Malta. Härligt!


Så var det dags att bli skjutsad hem igen för Johan och familjen skulle fira resten av julaftonen hos Maries bror Mikael med familj. 

Hemma blev det sill, snaps, glögg och godis. Givetvis missade jag att ta bilder! 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Som väl är hinner jag ta mig en tur längs stranden varenda dag. Ibland blåser det ganska ordentligt, men den här dagen var det ljuvligt att andas in havsluften. 


Alldeles särskilt skönt är det förstås när solen skiner. Jag blir alltid lika glad och på gott humör när jag får njuta av solstrålarna. Frihetsgudinnan ser också ut att må bra. Jag går förbi henne varje dag när jag är ute på mina promenader. Hon är så fin!



Så har julgruppen med hyacinterna slagit ut. Det blev en riktigt dekorativ grupp på bordet bakom soffan.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar