måndag 14 december 2020

Fisk och skaldjur är inte så dumt

 


Restaurangen Ett litet makeri ligger på bottenplanet i vårt bostadskomplex. Det är fantastiskt bra att kunna hämta mat med sig upp till lägenheten på tallrik. Här är det Skaldjurssoppa med saffran.  Gott? Det är bara förnamnet!



En glutenfri pizza som kallas Havets läckerheter är inte heller så dumt!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



För att kunna äta så mycket god mat gäller det att promenera. Häromdagen var jag ute på Pixlapiren igen. Då fick jag syn på den här lampställningen. Den var verkligen fint dekorerad med virkade dukar runt om!


Strax intill upptäckte jag en skylt som jag inte sett tidigare. Oslopiren kallades den här platsen innan den fick namnet Pixlapiren. Det var härifrån som färjan från Köpenhamn stannade för att sedan köra vidare mot Oslo. Det är många som frågat när det ska byggas hus på den här platsen. Jag har inte haft en aning, men nu vet jag!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Mina besök på Kiropraktorkliniken är alltid trevliga. Inför julen har de dekorerat väntrummet med den här stiliga granen. Ja, snart är det jul! En helt ovanlig jul kommer det att bli, men julgranen är i alla fall lika fin som alla andra jular. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar