måndag 21 december 2020

En God Jul önskar vi oss alla!

 


En riktigt god jul och ett betydligt bättre nytt år är väl inte för mycket att önska sig! Någon snö lär vi inte få i jul, men det krävs ju inte för att julen ska bli någorlunda bra. Viktigast är trots allt att det går att fortsätta att vara fri från coronan.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Eftersom det gäller att vara försiktig träffade jag familjen Rimmenstedt vid den här krogen häromdagen. Vi hade tänkt äta julbord på NABO, samma restaurang som förra året, men det avstod vi från i år. Härligt att ändå kunna träffas och prata med varandra. Jag har ju världens mest fantastiske son och hans underbara familj, Johan, Marie och Ellen!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Som vanligt blommar alla orkidéerna i köksfönstren till jul. Det är otroligt att de kommer tillbaka år efter år.


En adventsstake med levande ljus plus de sprakande ljusbollarna lyser förstås också upp. De nybyggda husen fullständigt sprakar av ljusslingor så fort mörkret kommer. Det går inte att tävla med dem!




Lite julblommor blev det också. Hyacinterna sätter jag ut på balkongen under natten efter goda råd av Marie. Sedan ska jag också vara försiktig med hur jag vattnar amaryllisen. Inte vattna på löken. Hoppas det blir två fina röda amaryllis! Återkommer med fina bilder hoppas jag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar