tisdag 14 januari 2020

Både förfärlig och härlig vecka


För mig var det hudklinik, röntgen av nacke och koll på min gröna starr på ögonmottagningen på Drottninggatan. Det var inga problem någonstans ...men...

Problemen kom i onsdags när Lasse skulle hem från lasarettet samtidigt som jag hade tider på lasarettet och andra åtaganden som t.ex. sekreterare i församlingsrådet som då hade sammanträde! Som väl var tog Lasses dotter Katarina hand om honom hela onsdagen! Det tackar jag särskilt för!  Vi planerade också vilken hemhjälp som skulle behövas och det blev hjälp sex gånger om dagen plus en under natten.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Tå dagar senare kom Katarina tillbaka för att fira pappa Lars som fyllde 87 år. Den här buketten hade Katarina med sig.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Sedan länge hade jag planerat att åka med familjen till Lousiana. Det blev också så, mycket tack vare att Lasses äldsta dotter Lena, kom och höll honom sällskap när jag var borta.


Det jag var mest intresserad av var den här mannens, Marsden Hartley, utställning. Jag hade läst flera recensioner där man sa att det var den bästa utställningen på mycket länge på Lousiana. Det var massor av besökare när vi kom. Det var inte helt lätt att ta till sig alla verken!


Vi gjorde dock flera försök men jag är inte helt säker på att det föll hel väl ut hos resten av familjen.



Här är ett av verken. Som väl är fanns det andra utställningar. Marie tolkade dem på Instagram så här:

Arkitektur, Tatiana Bilbao, är alltid intressant & oftast lättare för mig att förstå och se vad det föreställer. Provokation & chockerande dokumentation bjöd den Amerikanska fotografen Lauren Greenfield på med sina foto i Generation Wealth. 



Efteråt åt vi en lunch på krogen Byrko. Jag glömde förstås att fotografera maten, men gott var det - och trevligt! Det blev en riktigt fin söndag!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar