lördag 21 december 2019

Ljus i mörkret




Under mina promenader väljer jag olika vägar. I torsdags passade jag på att titta in i Kulturhotellet på Söder. En ganska kul utställning visas där.

På kvällen var det kyrkans revisorer som hade bestämt möte med Christian och mig. Vi hade ett helt A4-blad fullt med frågor att svara på. Det blev en dryg timmes samtal och efteråt fick vi mycket beröm. Det känns skönt!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Luciadagen passerade lugnt och stilla. "På spåret" har ju börjat på TV 1, så kvällen var räddad. Fotboll har det varit lite tunnsått med eftersom ComHem inte sänder vare sig TV 4 eller C More där flera spanska matcher visas. Det är tydligen en konflikt med Telia.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Oratoriekören sjöng "A festival of Nine Lessons and Carols" i lördags. Vår nya församlingsherde, Cecilia, läste texterna mellan våra sånger och det hela fungerade ganska väl. Tyvärr är bilden inte ny. Jag får be någon fotografera oss nästa gång så jag slipper lägga in gamla bilder hela tiden!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Det här bandet "Hans Knudsen Jump Band"  gästade Gladjazz i söndags. Vi var som vanligt på restaurang Harrys.


Jag tog en bild från platsen där vi satt. Det var ganska nära till musikerna, men det kändes bara bra.


Framifrån såg det ut så här. Riktigt härliga låtar fick vi lyssna till. Det blev en riktit skön eftermiddag/kväll. När vi gick hem höll vi på att blåsa omkull. Det var otroligt hårda vindbyar från sydväst! Puh!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Det finns nya utställningar att titta på när man är ute och rör på sig.


För att se den här behövde jag inte gå så långt. Det är Dunkers kulturhus som visar unga människors skapande. Jättehärlig utställning!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Goda vänner som bjuder hem oss har vi flera stycken. I torsdags var det Claes Henning som bjöd på en fantastisk middag. Vi välkomnades med skumpa och härligt tillbehör. Sedan blev det gubbröra på hembakat bröd, mangokyckling med massor av härligt tillbehör och som dessert fick vi den här rätten som Claes gjort alldeles själv - även glassen. Naturligtvis blev det massor av gott vin till och efter maten kaffe med hembakta kakor, klenetter, mandelmusslor, pepparkakor....Det var tur att jag slapp köra!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar