måndag 28 maj 2018

Gourmetmiddag och lite till


Nu är maj månad snart slut och jag har tittat på den här bilden på min väggalmanacka hela månaden. Verket heter "Torso", är olja på linneduk och är målad av konstnären Kazimir Severinovich Malevich och finns på Statens ryska museum i St. Petersburg.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




I lördags var vi bjudna på middag hos Anders och Klara i Ramlösa. Det började med ett gammalt, gammalt glas Champagne Taittinger. Vinerna som följde var helt fantastiska de också! Jag som har dåligt luktsinne njöt - trots det - i fulla drag!


Första rätten vi fick var en havskräfta från Mölle med brynt havskräftskräm och betor.


Därefter serverades vi Tunisisk lammkorv med Hällestadssvamp och potatisskum.


Nästa rätt bestod av en oxbringa med Kullasparris, tomat och tryffel. De små tomaterna var härligt kryddade!


Här är sonen i full färd med att lägga upp desserten.


Så här såg den ut. Det var bakad rabarber med svenska jordgubbar och citron- och ingefärs-Macaron.


Jag har inte bilder på alla vinerna, men här är i alla fall en bild på vinet vi drack till desserten.


Vilken fest! Gissa om vi var nöjda! Tyvärr hann jag aldrig med att ta någon bild på värdfolket så det får bli en annan gång - för vi kommer säkert tillbaka!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Vox Maria sjöng under högmässa i söndags och jag försökte trots min hosta och hesa röst. Det fungerade någorlunda, men jag hoppas verkligen att jag snart ska vara av med rosslet i halsen!






På eftermiddagen tog Stina, Christina A och jag bussen ut till Oxhallen och GladJazz för att lyssna på Jack Andersson och hans dotter Anna som spelade och sjöng med Annas Anna Pauline Jazz Quintet .
Skickliga musiker och härlig jazz!




Stina tog också några bilder som ger lite mer rättvisa åt alla musikerna. Jag satt lite dumt för att få riktigt bra bilder, men det gör ju ingenting när man kan få bilder av varandra som här!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar