onsdag 23 maj 2018

Helsingborgsmedaljen



I måndags var det Helsingborgs födelsedag och då delades också Helsingborgsmedaljen ut. Här är det Tina Nordström och Roland Nilsson som får medalj. Bo-Göte Nygren och Jan Andersson var två andra som jag känner och som också gjort sig förtjänta av medaljen.

Efter utdelningen som skedde i Rådhuset till ackompanjemang av Brasskvintetten från HSO, blev det middag på Dunkers kulturhus. Det var kul att träffa alla goda vänner från arbetsåren!

Vi åt gott. Vit sparris till förrätt och kalvfilé till huvudrätt. Desserten bestod av en rabarbersorbet och karamelliserad rabarber och lite annat. Naturligtvis blev det goda viner till allt detta. Det enda tillfälle då staden också bjuder på avec är när Helsingborgsmedaljen delas ut. Så också den här gången, till kaffet förstås.



Efter maten blev vi underhållna av de här två "äkta skåningarna" som spelade och sjöng. 






Mindre kul var det att inte kunna sova knappt en blund på natten. Jag hade kramp i mina vader så jag höll på att smälla av! När jag pratade med Camilla, min ledare på YinYogan i går, var vi helt överens om att det måste ha berott på att jag för första gången på länge gick i högklackade skor! Hmmm!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Yin Yoga blev det förstås i går tisdag. Krampen försvann som väl var utom lite, lite i vänster fot. Nu är det i alla fall helt borta. Camilla är verkligen världens bästa yogainstruktör!
Innan Yogan tränade jag förstås på maskinerna på Aktiverum.




Lasse spelade bridge på kvällen så jag passade på att ta en riktig långpromenad i det underbara vädret.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


I dag har jag varit hos Anders på Söderberg&Partner för att diskutera finanserna. Börsen är ju inte helt häftig just nu.


I eftermiddag ska jag träffa den här goa tjejen, Petra, som ger världens bästa ansiktsbehandling och i kväll är det repetition med Vox Maria. Härligt att man har lite att göra! 







2 kommentarer:

  1. Pernilla Andersson06 juni, 2018

    Hej! Såg att du tidigare hade en bohusdräkt du inte riktigt visst vad du skulle göra med. Om du har kvar den är du då intresserad av att sälja den?

    Vänligen
    Pernilla (pernilla9808@hotmail.com)

    (Länk till inlägget)
    http://ingrid70.blogspot.com/2017/06/utrensning.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg inte din fråga förrän i dag. Nej, jag har inte tänkt att göra mig av med bohusdräkten. Den vävde jag tyget till och sydde när jag gick på lärarhögskolan.

      Radera