måndag 21 maj 2018

Varma Helsinborg


Det var varmt att komma hem! Jag försökte hålla ångan uppe och gav mig ut för att promenera. Puh! Det var alldeles för varmt! Det blev ändå en vanlig måndag med Rotary och sånglektion hos Catarina för att sedan vara beredd vid körerna på kvällen. Jag kände att det inte var riktigt okej med halsen, men tänkte inte så mycket mer på det.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Det visade sig att jag fått en ganska rejäl hosta , antagligen från flygplanets ventilation, men jag klarade Yin Yoga-passet ganska bra ändå. 



På tisdags eftermiddag hämtade Inger mig för att köra upp till Fredriksdals café. Vi skulle kolla om vi kunde ha presidentbytet i juli där. Det kan vi! Vi åt en liten lunch med en sagolikt god paj. Synd att jag var så fascinerad att jag glömde ta upp kameran. Den var inte bara god, den var vacker att se på också!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Onsdagen var det sammanträde med församlingsrådet och jag förberedde mig med att skriva så mycket som möjligt i protokollet i förväg så att det skulle gå snabbt efter mötet. Nu blev det inte riktigt så för det var rätt mycket information som måste vara korrekt i ett protokoll. Kyrkokören fick i alla fall sina 60 000 kronor. Det blir nog en resa efter sommaren.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

I torsdags besökte jag Ester igen. Det var trevligt att se henne pigg och glad, fullt påklädd i fåtöljen. Hon har förstås en hel del synpunkter på hur allt fungerar eller rättare sagt inte fungerar på Hemmet.

Jag avstod HSO på torsdagen eftersom det skulle vara exakt samma program på söndagen. Jag har ju biljetter till båda dagarna.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Fredagarna startar jag som vanligt med YinYangYoga. Inslagen av TaiChi är härliga! Så enkla men nyttiga rörelser. Skapar balans och en fantastiskt skön känsla.




På kvällen var det bridge hos oss med Annika och Staffan. De fick nässelsoppa och rabarberpaj (som jag inte alls var nöjd med!) Lite godis blev det i alla fall när vi spelade.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


När jag promenerade bort till Jespers fisk på lördagsmorgonen fick jag tips om en dansföreställning med elever från Impulse dance på Konserthuset.



Här fanns allt ifrån nybörjare till mer avancerad och dessutom grupper som kommer att tävla.





o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


På söndagen var det körsång i Mariakyrkan, men jag fick sitta i bänken. Hostan hade inte släppt och jag ville inte göra det värre.



Så var det dags för HSO. Jag hade redan läst vad som stod i DN om konserten så förväntningarna var ju höga. Så här skrev man i DN:

Konsertrecension: Lyckat när ledarduo sticker ut hakan
Det är  bra att ledarduon Fredrik Österling och Stefan Solyom vågar sticka ut hakan och med sitt nya tematiska upplägg hittat en egen nisch, skriver DN:s Johanna Paulsson. Särskilt när Solyom själv står på pulten och kan ta ut svängarna i både ord och handling. 


Det blev - som vanligt -  en riktigt lyckad konsert. Det är verkligen fantastiskt att ha ett konserthus så nära där man får lyssna till så mycket härlig musik!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar