söndag 30 oktober 2016

Oktobers familjemiddag


Så var det dags för familjemiddagen.



Här har vi Ellen klädd till fest. Det skulle bli en riktigt härligt god, underbar middag. Se själva!


Som vanligt var det ett vackert dukat bord och vi började med att smutta lite på Proseccon.


Förrätten bestod av räkor på en liten bädd av sallad och sparris. Mmmm.


Sedan kom den här läckra helstekta ryggbiffen med svamp, hasselbackspotatis, semitorkade tomater och en härlig sås. Till detta drack vi Gnarly Head som är en zinfandel från Californien.


Desserten var en citronfromage med limesockrade färska hallon. Jag gissar att Ellen jobbat en hel del med denna supergoda dessert! Nu drack vi ett vitt italienskt dessertvin som heter Nivole. Inte så dumt det heller!


Här har vi värdparet. Ja, det var något vi skulle ta reda på - vad det nu var - men hjälpen finns ju nära och det går snabbt med dagens teknik.


Den här unge mannen fick inte någon mat när vi andra åt, men när han väl gjort sin kvällsrunda och fick komma in och leka med kompisen var han riktigt nöjd.

Vad har hänt mer under veckan då?

I måndags var jag gästvärd på Rotary och i onsdags hade vi möte i församlingsrådet och stiftelsestyrelsen . Jag skrev protokoll som vanligt. Det blev lite jobb med det under torsdagen och på kvällen var jag på konsert.


Då spelade den här mannen, Mikael Bengtsson, en fantastisk diplomkonsert för slagverk och orkester. Jag ångrar att jag inte tog en bild på hela uppsättningen av slagverk. Det var otroligt mycket som fyllde främre sceenen från höger till vänster! Att han kunde ta sig mellan instrumenten och spela på alla var fascinerande. Tyvärr får man nog inte höra just den konserten felr gånger.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar