måndag 17 oktober 2016

Nu är det höst


Den här veckan började inte särskilt bra för mig.

Måndagen var "normal" med lunch på Rotary och repetition med Mariakyrkans båda körer på kvällen.

Det var på tisdagen det hände. Först gick jag på YinYoga på Aktiverum med Camilla och det kändes bara bra. Sedan var det sånglektion hos Catarina. Det var då det hände. Jag fick ett ordentligt gallstensanfall som inte ville ge med sig, som de gjort de två andra gångerna när jag fått ett anfall. Det är ju det där med andning med diafragman när man sjunger .....

Eftersom det inte blev bättre gick jag till vårdcentralen och nu har jag en remiss till lasarettet så att de kan undersöka mig ordentligt och bestämma om det ska göras något eller inte. Alla mina värden var kanonbra så....det blir till att vänta och se.

Jag skulle sett filmer på Konstföreninmgen på torsdagkvällen, men det fick vara.


På fredagen gick jag till YIN YOGA - lektionen i alla fall och det gick alldeles utmärkt. Jag har också köpt ett bolster så nu kan jag träna lite hemma också.



Eftersom jag hade två biljetter till föreställningen "Robinsons resa" på Stadsteaterns stora sceen tog jag med mig Ellen för att se föreställningen. Det var en digital föreställning med dans på det digitala havet. Det var varken Ellen eller jag förberedda på och vi var ganska besvikna på föreställningen. Jag hoppas kunna ta med Ellen på något bättre en annan gång.

På kvällen var Lasse och jag hembjudna till Claes S på ärtsoppa och pannkakor. Det blev ett riktigt kalas med massor av godsaker förutom ärter och pannkakstårta.

Söndagen blev en riktig höjdare. Först gudstjänst i Mariakyrkan där min grupp var gudsthjänstvärdar, Gudrun predikade och George spelade. Härligt!

Sedan var det 35-årskalas med Helsingborgs Kammarmusikförening och det blev en riktig fest.



Först var det tårta och champagne uppe i restaurangen på Dunkers kulturhus, Sedan spelade nio stråkmusiker från Helsingborgs Symfoniorkester i konsertsalen. Vi fick lyssna på Max Bruchs "Oktett för stråkar", Osvaldo Golijovs "Last round för nio stråkar" och slutligen Mendelssohns "Oktett för stråkar i Ess-dur".

Tänk att vi i Helsingborg har så skickliga musiker som vi har. Det är fantastiskt! Jag blev mycket förtjust i Golijovs "Lasr round för stråkar"! Det var en hel del argentisnk tano i den. Härligt, härligt!



Efteråt åt vi middag på Via 95. Det var dessvärre mindre härligt. Härlig miljö och underbar personal, men maten .......Den undviker vi nog i fortsättningen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar