torsdag 6 augusti 2015

Flera aktiviteter


I söndags var det utställning i "Masoniten" i Domsten. Roland som målar fina akvareller är en av initiativtagarna. Han har ett masonithus på slottsägorna i Domsten. Inte så dumt!



Det var inte helt lätt att fotografetra eftersom det var massor av besökare i vägen. Här är i alla fall två av Rolands akvareller.


Keramik, stickat, vävt och sytt fanns det också gott om.

I tisdags tog Lasse och jag färjan fram och tillbaka några gånger över Sundet. Vi skulle fylla på vårt förråd av goda destilerade drycker.


Samtidigt passade vi på att ta en bit mat i restaurangen. Det tror jag inte vi bryr oss om fler gånger. Det var inte bara utsikten som skymdes av alla fotograferande turister, som gjorde att vi var så där måttligt nöjda. Maten som vi åt var långt ifrån prisvärd.

Onsdagen började med att Lilleman och jag åkte till IKEA för att köpa en förvaringslåda till dynorna vid uteplatsen. Det blev "Ammerö". Tyvärr var väskorna i plast som man kan ha inuti lådan alldeles slut. Vi får väl lösa det med annan plast så småningom. (Fast när Lilleman och Ellen packade upp och satte ihop lådan fanns det ju en plast låda inuti. Det behövdes alltså inget extra fodral!)


Fram emot kvällskvisten körde vi till Fredriksdal för både lite picnic och teaterföreställningen "Den stressade" av Ludvig Holberg på Fredriksdalsteatern. Vi hade tur med vädret som synes. Filten som vi brukar sitta på hade jag dessvärre inte kvar. Den åkte iväg i samband med flytten från Drottninggatan. Det blev att sitta på papperspåsar och vad som fanns till hands.


Ost och lite frukt på gräsmattan är inte så dumt före föreställningen. Lite vin kunde visst slinka ner också.


Nu är vi redo för start! Det är bara att köra igång!


I dag torsdag gick jag in till stan för att få instruktioner inför Pianofestivalen som börjar i morgon.


Strålande väder också i dag. Det var tur att jag bara hade en tunn t-shirt på mig. Som vanligt sitter det en rad fåglar på stenarna vid stranden. Somliga har jättestora vingar som de fladdrar med och torkar i solen.


Sundstorget var alldeles fullt med folkdansare med härliga dräkter från hela Europa.


Här är en uppvisning på gång. Musiker fanns också med som spelade på ett slags flöjtinstrument.


Vackra dräkter som fick mig att gissa att de kommer från ett östeuropeiskt land.

I morgon startar Pianofestivalen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar