lördag 22 mars 2014

Veckan som gått

Precis som alla andra tycker jag att tiden verkligen rusar iväg!

I måndags hade vi församlingsråd i Maria församling där jag är sekreterare. Därefter kyrkokör och oratoriekör som vanligt. Det är repetitioner inför påsken. Vi ska bl.a. uppföra Mozarts Requiem tillsammans med Felicitas.

I tisdags var det biskopsval. Ingen fick över 50% så det blir en ny omgång den 1 april mellan Johan Tyrberg och Fredrik Modéus. Jag har inte bestämt vem jag ska rösta på ännu.

I onsdags var det först utbildning för alla förtroendevalda i församlingsrådet och på kvällen var det årsmöte med Museiföreningen. Mitt sista. Där var jag också sekreterare, men det var sista gången jag skrev protokoll där eftersom jag avgick ur styrelsen.

I torsdags var jag i Malmö hos Björn och fick min 20:e lektion i Alexanderteknik. Nu gör jag ett uppehåll till efter påsk.

Så blev det fredag. Det började med ett besök hos Petra. Ljuvligt, ljuvligt! En timmes behandling hos henne gör underverk. Jag skulle önska att alla fick uppleva den ansiktsbehandling hon ger som är full av underbar massage och ljuvliga ekologiska oljor.

På kvällen hade vi middag tillsammans med Katarina, PeO, Annika B och Arne W. Vi hade en gul fest med min gula linneduk, morotssoppa, mangofisk och apelsin/passionsfrukts desserten.


Jag glömde förstås att fotografera gästerna så det får bli en bild på blommorna och vinet som vi förärades.




Vi hade ju städat och fejat så att vi skulle kunna visa upp lägenheten.
Så här blev mitt rum när jag hade klätt om sänggaveln jag fick av Johan H.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar