lördag 8 mars 2014

Dagas tårta

Dagen började med en lång repetition med Chorus Amici. Vi ska sjunga ett mycket häftigt Requiem av Karl Jenkins den 30 mars i Mariakyrkan. Det ser jag verkligen fram emot!

Jag visste att vi hade gäster därhemma eftersom den tårta som Lasses dotterdotter Daga gav honom i födelsedagspresent skulle komma med familjen i dag. Det gällde alltså att lägga benen på ryggen. Det gör jag ju gärna även om ingen tårta väntar därhemma. Det blev inte bara tårta! Massor av härlig kinamat väntade också på att bli uppäten. Det blev den - nästan - och vi har till några middagar till kan jag lova.



Här sitter Daga bredvid morfar. Sedan kommer pappa Joakim, mamma Katarina och bror Odd.


Och här kommer tårtan - så mycket som var kvar av den när jag kom hem....Den var verkligen smaskens!


Det blev på alla sätt en solig dag och jag kunde förstås inte låta bli att från vår nya lägenhet ta en bild också på solen när den är på väg ner bakom Helsingör.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar