måndag 31 mars 2014

Sommartid


Det började tidigt! Bel Canto-kören sjöng på högmässan i GA-kyrkan kl. 10:00 och vi skulle sjunga upp oss en god stund innan. Jag var på plats halv nio. Lite jobbigt eftersom vi ställt om våra klockar till sommartid just den här söndagen! På vägen hem kunde jag inte låta bli att fotografera de härliga körsbärsträden vid Stadsbiblioteket.


Solen strålade. Det var varmt och skönt. Ganska behagligt med andra ord - ända tills jag närmade mig Knutpunkten. Då möttes jag av massor av Djurgården supportrar som skrek "Skål för Djurgården". Jag tog mig dock igenom utan problem och tänkte att här tjänar Harrys och alla andra barer som säljer öl massor av pengar.Tills jag några timmar senare kom till Mariakyrkan och fick veta vad som senare hänt med en av supportrarna. Förfärligt!

I Mariakyrkan var det Chorus Amici som höll konsert. Vi sjöng Karl Jenkins Requiem. Det var första gången det uppfördes i Helsingborg. Häftigt kan jag lova! Glädjen i kören gick inte att ta fel på och det var någon i publiken som sa att man ju inte tro att det var ett Requiem som vi sjöng - så glada som vi såg ut!!


Här har Pelle, solisten Ann-Margreth Nyberg och Johan Bridger som spelade marimba fått blommor.

Efter konserten festade vi en stund i församlingssalen.


Vi åt och drack ost och vin och massor av jättegott knäckebröd. Kvällens konsertmästare Mats Persson och två av de spelmansdugliga violinisterna underhöll oss med häftig spelmansmusik.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar