fredag 15 november 2013

Teater på Fredriksdal


Ibland undrar jag vad jag gillar allra bäst, teater eller musik... I kväll var det i alla fall teater som lyfte mig flera tum. Mor Kurage på Fredriksdal. Vilken härlig upplevelse!


Naturligtvis var det inte tillåtet att fotografera. Därför är bilderna från "nätet". Här är det både ljust och grönt. Bilderna är tagna för flera veckor sedan. Nu var det mörkt, kalt och kallt! Men både Lasse och jag var ordentligt påpälsade så vi njöt i fulla drag av vandringen i Fredriksdals historiska miljöer och gladdes åt jättefina skådespelarprestationer. Vid ett tillfälle sjöng man t.o.m. i stämmor!


Hur som helst var det en ljuvlig avkoppling efter allt slit med anmälningslistor och förberedelser av skilda slag för Rotary-distriktets årsmöte och utbildning av alla tillträdande "presidenter"! Att vara distriktssekreterare i ett rotarydistrikt tillhör inte de mest intellektuella sysselsättningarna...men de tar tid.........

Förresten - ni anar inte så härliga mattor det nu ligger på golven i lägenheten. Fantastiska tavlor finns här också, även om de inte sätts upp förrän vi flyttar in i fyrarummaren.  Björk tillhör ju mina favorit-träslag i möbler. Nu står här ett mycket vackert björkbord i vardagsrummet. Har jag det bra...........ack ja......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar