tisdag 19 november 2013

Helgen


Hela lördagen - nästan - tillbringade jag i gamla Clemens - nuvarande nya Nicolai - skolans lokaler. Rotary hade först årsmöte och på eftermiddagen var det utbildning av de tillträdande presidenterna. Så kallas alla ordförande i Rotaryklubbarna. Eftersom guvernören - distriktets ordförande - är medlem i vår klubb, är det vårt ansvar att stå för alla praktiska arrangemang. Eftersom jag är distriktets sekreterare ligger det en hel del jobb på mig också.

Jag skulle förstås vilja skära bort den där lysande dataskärmen, men har inget program för det så den får väl vara kvar så länge.

Söndagen blev en riktigt höjdare. Först var Lasse och jag och lyssnade på repetitionen av Mendelssohns Elias. Det gav mersmak. Sedan åkte vi ut med Johans matta till Laröd. Lasse har nu klätt alla golv med sina fina orientaliska mattor.

På kvällen gick vi på konserten. Det blev en höjdare. Både kör och solister var strålande. Christoffer Nobin dirigerade. Det ska bli spännande att följa honom, en ung lovande svensk dirigent och tonsättare. Hans första opera kommer att ha premiär i november 2014.


Kören har fått nya jackor som lyser upp det annars ganska trista svarta. Nu kan man njuta av både otroligt fin sång och av vackra kläder.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar