måndag 4 november 2013

Oj, nu har det gått en vecka igen!

Jag har varit hos örondoktorn och sugit ut vaxproppar ur min smala hörselgång, fått behandling av Andreas, kiropraktorn, varit nere i Malmö och fått lära mig hur jag ska bli av med mina spänningar i axlar och nacke genom Alexanderteknik (det hjälper!!), jobbat med Rotarys planering av årsmöte, PETS I (utbildning för inkommande presidenter) och distriktskonferensen i april och så repeterat med Oratoriekören både fredag och lördag.

.
Eftersom SMHI utfärdade en klass3-varning ställde vår körledare in repetitionen under måndagskvällen. Vi skulle haft en riktig genomkörare från halv sju till halv tio inför söndagens konsert. Det blev alltså inget med det då Stormen Simone drabbade oss med full kraft.

Söndagen blev en heldag i Mariakyrkan. Först medverkade Chorus Amici i högmässan och sedan sjöng Oratoriekören tillsammans med Malmö akademiska kör och orkester Brahms "Ein deutsches Requiem"


Bilden är visserligen inte från gårdagens konsert, men det är i alla fall samma kyrka, samma körledare och samma sångare. Hur som helst blev det en riktigt härlig konsert. En av de bättre vi gjort tycker jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar