onsdag 23 oktober 2013

Sen sist

Jag tänkte att jag skulle vara lite snabbare än förra veckan - men det var snudd på att det inte lyckades. Rotary-protokollen är i alla fall klara.

Nu har jag också fått svar från kommunen vad det här vackra trädet heter som Ellen frågade om när vi gick hem från Dunkers Kulturhus. Det är en ask och heter på latin Fraxinus excelsior och har tillnamnet Westhof's Glorie. Men jag tror det räcker att veta att det är en ask. Grann är den i alla fall med sin stark röda lysande höstfärger.


Det här gänget var vi och lyssnade på i söndags. Det är Pearls of the Sound som hade en generalrepetition i gamla Clemensskolans aula. Där har jag stått och sjungit barbershop med The Goldens Beans så det var en del minnen som ramlade över mig. Nu åker "Pärlorna" till Hawaii och ska tävla där den 6 november.

I dag, onsdag, ska jag åka till Asmundtorp och sjunga med Bel Canto-kören. Härligt också det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar