tisdag 8 oktober 2013

Mitt hjärta


I det härliga brittsommarvädret fick jag glädjen att hämta det här lilla hjärtat efter skoldagens slut. Vi tog en tur inne på Dunkers Kulturhus och tittade på "A Kick Out of Africa". Det var ju fotboll i alla tänkbara miljöer och med bollar som både var knöliga och leriga. Fotbollsskor hade några medan andra spelade barfota eller med sandaler. Glädje andades bilderna i alla fall. Ellen spelar ju också fotboll och kunde konstatera att förhållandena är aningen bättre här.


Kaninerna framför Kulturhuset är inte så dumma att bekanta sig lite närmare med.


På vägen hem från Kulturhuset såg vi dessa vackra röda träd. Tyvärr kunde jag inte svara henne på vad det här trädet heter, men jag ska försöka ta reda på det. Gissar att det är en typ av ask, men som sagt, är inte alls säker.


Väl hemma åkte papper, sax och lim fram. Ellen är superbra på att bygga olika figurer med papper i olika färger. Det är t.o.m. så att glassen kan vänta ett ögonblick.


Nu var det ett tag sedan man kunde fånga solen på väg ner i havet, men den gör sig ganska bra när den dalar ner bakom Helsingör också tycker jag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar