lördag 19 oktober 2013

En vecka går så fort

Tiden springer iväg när man har mycket att göra. Det var över en vecka sedan jag ritade ner något här på bloggen upptäckte jag i dag. men så har det ju hänt en del.

I måndags var jag gästvärd på Rotary, sekreterare på sammanträde med Museiföreningen och så sång på kvällen som vanligt.

Tisdagen fortsatte med mera sång, först hos min sångpedagog Catarina och sedan med Bel Canto. Det var min tur att ta kaffe så nu har jag klarat av både måndags och tisdagsfika till körerna.

Höstfärgerna är härliga och det är fortfarande segelbåtar på Sundet.

Onsdagen började fantastiskt fint. Jag tog tåget ner till Malmö och besökte Björn Jungner för att prova på en behandling i Alexanderteknik. Det blev rena lyftet!  Jag hoppas verkligen att det ska ge mig den avslappning jag behöver för att slippa spänna axlar och rygg! På eftermiddagen var det dags att ge sig iväg till Rotarydistriktets konferens på Örenäs Slott. Jag är fortfarande inte färdig med minnesanteckningarna därifrån! För...

...i torsdags var vi, Lasse och jag, hela dagen på Söderberg & Partner. Det blev en både intressant och underhållande dag med en härligt god buffétallrik och ett glas vin på kvällskvisten. När vi kommit hem hittade jag ett mail från Magnus, fastighetsförvaltaren i huset där jag bor. Han hade en fyrarummare ledig på femte våningen i samma hus och undrade om vi var intresserade av den! Gissa om! Fram med champagnen!

Fredag morgon ställde vi klockan på ringning för vi skulle titta på lägenheten redan 08:45. Det räckte med fem minuter så sa vi ja! Den 1 februari flyttar vi in i den!
Det blev ju en häftig morgon och vid ettiden gick jag upp till Gull-Britt för att där äta lunch tillsammans med Inger och Netan. Vi hade bestämt att träffas för att resonera om var vi skulle lägga våra röster vid nästa val. Det blev en hel del annat som vi också dryftade och vi kunde konstatera att vi var ganska överens om det mesta. Hur vi röstar får vi nog vänta med att bestämma förstås.

I dag lördag körde vi ut till farmen för att plocka Aroma - äpplen. Det är syrliga, friska härliga äpplen som både är jättegoda att äta som de är och som det blir kalasgoda äpplekakor av - tycker Lasse i alla fall!

Under eftermiddagen promenerade vi bort till Dunkers Kulturhus för att se den här trion agera i föreställningen Ljus i oktobermörker. Det handlade om de danska judiska flyktingarna som kom till vår kust efter att förföljelserna mot dem startade i oktober 1943. Henrik Valentin hade författat och spelade och sjöng i en av rollerna tillsammans med Elin Kortesalmi. Johan Ohlsson, Johans gamle dagiskompis, agerade också med både tal och sång men trakterade dessutom alldeles utomordentligt både piano och dragspel. Det blev en riktigt sevärd föreställning!

I morgon söndag ska jag nog skriva protokoll. Hujedamig!


2 kommentarer:

  1. Stor grattiskram.... men nu får man väl vänta förgäves på ett besök.

    SvaraRadera
  2. Nej då! Du är inte säker i januari!

    SvaraRadera