måndag 23 september 2013

Världens största faryg

I går passerade världens största faryg, Majestic Maersk, Sundet. Johan, Ellen och Moa kom för att se henne från min balkong. Visst var hon fantastiskt stor, 400 m lång och 59 m bred.Om jag minns rätt vad Johan berättade så kan hon lasta över 18 000 containers!


Nu kommer hon! Himmel så stor hon är!



Här passerar hon Kronborg. Det är lätt att se hennes storlek när det finns något att jämföra med.

Veckan har varit fylld av jobb med Rotary. Det har varit möte med assisterande guvernörer och förberedelser inför kommande årsmöte, utbildningar av nästa års styrelser och utskick av allehanda slag. Dessutom har det varit full rulle med Museiföreningen och Föreningen Norden.

Roat mig har jag förstås också gjort. Jag spelade fyrmannabridge i tisdag - det var ingen Bel Canto-kör då - och repeterade med Chorus Amici i torsdags. Monica Z såg Lasse och jag i lördags och i söndags besökte vi Höganäs Museums utställning med verk av Håkan Bengtsson, Gertrud Alfredsson och Jonas Högström. Nnja....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar