tisdag 3 september 2013

Sången ädla känslor föder


Så sant som det är sagt! I går sjöng vi bl.a. Bach, Händel och Brahms i Mariakörerna. Jag flög hem, hoppade och skuttade som en tonåring. (Undrar vad folk tyckte som såg mig....)

I dag var det repetition med Bel Canto kören. Schubert och Scarlatti är inte så dumma de heller. Blandar man sedan med Do Lord och Olle Adolphsons "Nu kommer kvällen" så mår man bara så där ljuvligt skönt - trots att det är fastedag i 2-5 dieten.

Inte tänker man på att fotografera heller! varesig med kamera eller HTC. Det får bli en annan gång.



4 kommentarer:

  1. Har du börjat med 5:2. Vad tycker du?

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är toppen så här långt. Har gått ner några kilon mår jättebra och snart- tror jag - kan jag ha de kläder som jag länge längtat efter...fast de är väl alltför omoderna då kanske....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra, har läst så mycket om det. Vad äter eller dricker du när du fastar?

      Radera
  3. Grape, ägg, tonfisk, tomat t.ex.
    Du kan gå in på nätet och få tips. Jag har tryckt ut kaloritabeller på frukt och grönt och på 5-2 sidorna finns recept och kalorier. Det står ofta på påsar och burkar hur många kalorier 100 g innehåller. Hushållsvåg och kalkylator finns alltid framme...

    SvaraRadera