söndag 25 augusti 2013

Strandpromenaden


Detta var Pålsjöbaden som var Helsingborgs äldsta badanläggning, byggd i etapper under slutet av 1800- början 1900-talet. Det har renoverats i etapper, senast på 60-talet, men adventsstormen 2011 tog med sig flera badhytter och nu har man beslutat riva allt och bygga upp det på nytt i samma skepnad som tidigare.


Så här såg det ut innan stormen i Advent 2011.


Så här såg det ut i dag när jag tog min morgonpromenad.


Ibland väljer jag att ta den sista biten hem via järnvägen. Där finns massor av de här härliga björnbären som jag plockar och äter av hjärtans lust långt ifrån alla bilar och avgaser. Och inte finns det några fästingar här heller. Tänk att jag inte haft en enda fästing på mig sedan 2010! Otroligt!

I fredags lyssnade jag på HSO:s smakprov på de konserter som de ska ge under spelåret. Dvoraks Symfoni nr 9 (Largot) var så njutbar - speciellt blåsarna - så att håret reste sig på armarna.

I kväll blir det Mariakyrkan "Trummor och trumpeter" med Mats H och Johan Bridger. Går inte att missa!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar