tisdag 6 augusti 2013

Maggan 70 år


I lördags körde vi upp till Stenungsön. Bilen var fullastad med mat och vin. Det var vår tur att bjuda Kerstin och Tomas på middag. Tomas äldsta, Lisa, kom också med familj, så vi blev sju vuxna kring matbordet. De fyra småttingarna fick starta med sin älsklingsrätt kring klaffbordet i köket. Vi andra kunde sitta ute hela kvällen.

Det blev en helafton och jag räknade ut att jag hade fått i mig c:a 100 cl vin. Undra på att jag sedan glömde en massa, bland annat min kamera. Det blir alltså inga bilder i det här inlägget!

På söndagen tog Kerstin och Tomas segelbåten till Grötån. Lasse följde med i den medan jag tog bilen. Vi skulle ju tillbaka till Helsingborg samma dag. Jag kollade dock noga att jag var "ren" innan jag satte mig i bilen.

Maggan fick en fantastisk dag. Vädret var strålande. Det öppna huset samlade drygt hundra gäster och det var härligt att träffa alla gamla vänner från midsommar- och marsfester! Det var t.o.m. en konfirmationskamrat som kom fram till mig och berättade att han kände igen mig trots att vi inte setts sedan 1955! Jag hade förstås lite mörkare hår då påstod han. Ack ja!

Nu hoppas jag på att jag ska få några bilder från Maggans fest som jag kan klämma in här senare. Vi ska snart upp till Bohuslän igen. Den 17 augusti är vi bjudna på bröllop!



1 kommentar:

  1. 😜 Kul att se Stina på bild! Vanligtvis "ser" jag henne bara på Wordfeud.

    SvaraRadera