söndag 11 augusti 2013

Helsingborg Pianofestival


Helsingborg Pianofestival startade i dag - eller egentligen i går med HD:s önskekonsert- men i dag "på riktigt" så att säga med den här damen, Olga Kern, som solist. Det var en start vill jag mena! Hon spelade både Schumann, Rachmaninov, Chopin och Liszt på ett sätt som jag aldrig hört tidigare. Publiken var i extas! Jag hade ingen mascara kvar, tårarna rann och jag både skrattade och grät. Vilken konsert!

Dessförinnan hade Ellen, Thyra och jag lyssnat på John Zhang som spelade Chopin på lunchkonserten. Sedan tittade vi på Lars Wallins fantastiska klänningar i utställningen på konsthallen, åt chokladbullar på kaffehuset i hamnen och såg slutligen  Prokofievs "Den fula ankungen" i teatersalen på Dunkers.

Visst fotograferade jag med min nya telefon, men jag har fortfarande inte klarat av att föra över fotona på nätet så det får väl vänta tills vidare. Jag har ju en del annat att stå i just nu! En fantastisk pianofestival t.ex.


I morgon har jag fått uppdraget att hämta den här unge pianisten, David Fray, på Kastrup. Han kommer att spela Bach under sin konsert på tisdag kväll. Bach på flygel en hel konsert. Häftigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar