torsdag 22 november 2012

Evita

Det här är en bild på den verkliga Eva Peron som presidenthustru i Argentina. Musikalen Evita på Malmö Opera med Charlotte  Perrelli i huvudrollen var ganska porträttlik. Synd bara att det var så svårt att höra texten när hon sjöng! Det var länge sedan jag såg Malmö Opera så totalt utsåld.


Själv har jag repeterat både med Chorus Amici, Kyrkokören, Oratoriekören och BelCanto-kören sen sist. Det är ju snart jul! Kyrkokören sjöng dessutom på gudstjänsten i söndags. Lite skrivarbete för Museiföreningen och Rotary har det också blivit, men i dag ska jag göra något som går utanpå det mesta. Jag ska hämta Ellen och ha henne här hos mig i två dagar medan föräldrarna roar sig i Stockholm. Bl a. ska de lyssna till Swedish House Mafia.... Får höra med Ellen vad det är för något. Hon vet säkert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar