lördag 14 april 2012

Konstrunda m.m.


Jag börjar dock med En Midsommarnattsdröm som jag såg på Stadsteatern i går tillsammans med Annika S. Det är verkligen härligt att publiken är tillbaka och att vi nu är många som kan njuta av både skådespelarnas skickliga spel och  en fantasifull och inspirerande scenografi. Programbladet inleddes med Shakespeares "If you can't be with the one you love, love the one you're with". Hmm - det vete sjutton förstås...



I dag tog jag en lång promenad för att besöka några av konstnärerna under Konstrundan. Den här skylten visar vägen till Karin och Bo Håkanssons utställning på Utmarksgatan 9. Pilen är typisk för Karin, ett litet konstverk i sig. Utställningen var fantastiskt vacker och jag hoppas få en bild av henne som jag kan sätta in här senare.



Här är PeO:s nya ateljé. Vägen dit är inte så lång och jag gjorde flera besök där under de här dagarna.

Här står vi framför den tavla som skulle blivit affischen till den europeiska naivistutställningen i Helsingborg i september i år. Nu blev det dessvärre inte så. Utställningen blir i stället i Landskrona konsthall under 2014. Längst ner till höger ser man att affisch-tavlan nu är såld. Bravo PeO!!

För övrigt är det bridge och körrepetitioner som stått på schemat den här veckan. I kväll ska jag på kalas hos Lena och PT och i morgon ska jag träffa fam. Rimmenstedt! Jippie!!!!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar