fredag 30 december 2011

Årets sista dagar

I dag har jag ingen bild, men jag väljer att skriva några rader ändå, inspirerad av Anna Lantz som skriver fantastiskt trevligt i sin blogg ofta utan bilder.

De senaste dagarna har varit fulla av aktiviteter. Dels har jag putsat och fejat så att det skulle se välskött ut när Helsingborgshem kom för att besiktiga huset i onsdags. Jodå, jag fick beröm! Men fattas bara! Så mycket arbete som Johan och också Marie lagt ner på att tapetsera, sy gardiner, köpa växter och kuddar och låna mig sin fina matta plus alla nya möbler jag köpt så....Det var skillnad! utropade tjejen som kom för att kontrollera. Fyra intressenter har varit här i dag och de som stod överst i kön tackade ja. Ett ungt jättetrevligt par, som hade köplats tre, hade verkligen hoppats och de mailade mig sedan och beklagade att det inte blev de som fick huset!

I onsdags var jag en sväng inne i stan och åt lunch med några av mina gamla arbetskamrater. Alltid trevligt! När jag satt i bussen hem ringde telefonen och det var Sveriges Radio P2 som gärna ville ha med mig i en direktsändning i Önskeprogrammet i P2 eftersom jag önskat en av sångerna jag sjunger för Catarina, min sångpedagog. Jag tror att man tyckte det var märkvärdigt att jag som 70+ tar sånglektioner. Det är det ju inte alls och det fick jag tillfälle att berätta.

Klockan ställdes på halv 8 torsdag morgon och det blev ett riktigt trevligt samtal med Lisa Tilling i direktsändning vid halvtio-tiden. Därefter blev det buss in till stan för att vara med på den informella arbetsgruppens möte om naivistutställningen hemma hos Katarina och PeO. Massor av tankar har sedan dess legat och pyrt hos mig och det har varit lite si och så med nattsömnen.

Innan det var dags för den körde jag hem till en av mina körvänner som höll fest med medlemmarna i Chorus Amici. Massor av god mat och dryck, trevlig samvaro med roliga "tävlingar" och en härlig stämning i ett otroligt vackert julsmyckat hus. Vinet lät jag vara eftersom jag hade bilen med mig, men vatten är faktiskt inte så dumt när man är törstig.

När jag hade klarat av visningen av huset i dag tog jag mig in till stan igen vid lunch och träffade en härlig människa som jag kan lita på till 100 % och som jag kunde dryfta mina tankar om Naivistutställningen med. Det kändes befriande och när jag kom hem skrev jag två mail som jag skickade iväg till de ansvariga. Det kändes otroligt bra! Nu håller vi tummarna för att allt ska ramla på i önskvärd riktining. Det gäller att vara kreativ och inte tappa sugen! Vi bara måste klara av det här på något sätt!

I morgon ska jag fira Nyårsafton med min härliga familj. Det ser jag fram emot. Jag har ju redan fått lite hintar om menyn. Kameran ska jag lägga fram så att den säkert kommer med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar