fredag 11 november 2011

Familjen

Vad som hänt sen sist? Jo, bilen har servats och vinterdäcken är på. Så har det varit ytterligare en föreställning från Met. Den här gången var det Siegfried som gavs. Huvudrollen sjöngs av den fantastiske Jay Hunter Morris. Dagen efter var det dags för Brahms Requiem i Mariakyrkan. Vi var 100 sångare och en stor symfoniorkester, Malmö akademiska orkester, som framförde verket. Det gick kanonbra och jag klarade alla de höga tonerna utan minsta bekymmer. Tack vare min underbara sångpedagog Catarina!


Så var det dags att berätta att jag träffar familjen emellanåt också. Här är det en kaffepaus hemma hos familjen Rimmenstedt och årets första pepparkakor som provas. De ratas dock av Ellen, IKEA:s pepparkakor. Pepparkakor ska vara hembakta tycker hon.


Så var det middag hemma i mitt kök. Vi passade på att prova vinerna från Transsylvanien. Det blev godkänt.


Jag skulle tro att det snart är dags att ge den här lilla damen lite lektioner på gitarr. Hon gillar i alla fall att klia strängarna.

1 kommentar:

  1. Är det en slump att detta inlägget är upplagt klockan 11.11.11 den 11/11? Häftigt är det i vilket fall! :)

    SvaraRadera