söndag 27 november 2011

1:a Advent


Det blev en verkligt härlig första Advent för mig. Klockan 09.30 var det repetition inför adventsgudstjänsten. Kyrkan började fyllas tidigt och när klockorna ringde in var det fullproppat. Jag kan förstå det! Massor med härlig musik. I dag hade vi förstärkning av brassbandet. Vilken Dotter Sion och Hosianna det blev! För att inte tala om avslutningen med Otto Olssons Advent. Det blev applåder efteråt. Någon menade att det var första gången församlingen applåderat vid en gudstjänst.

Lite senare på eftermiddagen var det dags för genrepet av Bachs Juloratorium med tidstrogna instrument! Tyvärr hade jag inte kameran med mig utan det fick duga med mobilen. Bilden tog jag när orkestern repeterade. Jag blev verkligen imponerad av musikernas sätt att hantera sina instrument. Fantastiskt helt enkelt! Dessvärre blev inte kyrkan lika full på konserten på kvällen. Vi var ändå imponerade av att såå många kom. Det blåste full storm ute och man varnade i radion för att ge sig ut. I kyrkan var det fest! Det var underbart att få avsluta den här härliga söndagen med Juloratoriet. Jag känner mig verkligen priviligierad som har fått vara med om detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar