måndag 14 november 2011

Brahms m.m.


Den här fina bilden på oss - Maria Oratoriekör och Malmö Akademiska kör och orkester - när vi framför Brahms Requiem i Mariakyrkan, fick jag av min körkompis Cilla. Visst är den fin! Klickar man på bilden blir den större och ännu bättre!



I går var jag på det nybyggda kulturverftet i Helsingör och lyssnade på författare under Bokens dag arrangerat av Föreningen Norden. Ett fantastiskt hus med ett jättefint bibliotek. Vi var många svenskar som njöt av både hus och författare.


Här syns författarna Jan Guillou, Hanne Örstavik och Christina Hesseldoldt med intervjuaren Per Johansson. På bilden saknas författarna Philip Teir och Einar Mar Gudmundsson samt programledaren Lars Svenson. Förutom Jan G blev jag ganska nyfiken på Hanne Östravik och Philip Teir.

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk bild på kören! När jag förstorade den kunde jag även upptäcka dig.

    SvaraRadera
  2. Ja just det! Jag tipsade om det - inte till dig, men till dem som inte känner till den här bloggen så väl - för att man skulle kunna se att jag var med.

    SvaraRadera