söndag 24 juli 2011

Orgelkonsert


I kväll blev det en busstur in till stan för att lyssna på Ingo Duwensee när han spelade i Mariakyrkan. Första delen spelade han barockmusik på den lilla korogeln. Trots att det är liten orgel låter det stundtals mycket mäktigt. Den romantiska orgelmusiken, men först härliga stycken av Bach, spelade han förstås från läktaren. Vilken orgel vi har i Mariakyrkan! Det blev en halvannan timmes njutning. Jag hade inte kameran med mig så det blev ett litet försök med telefonen. Det märks!

Kameran tänkte jag inte på i går kväll heller när jag fick kärt besök från de hemvändande semesterfirarna. Allra först måste förstås Ellen visa sina fantastiska bilder på en livs levande tiger som de fotograferat från bilen i Knuthenborgs Safaripark på Lolland. Ganska häftigt kan jag förstå. Johan stannade kvar för att tillsammans med mig titta på filmen Svinalängorna. Jag tyckte nog den var lättare att ta till sig filmen än boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar