måndag 4 juli 2011

Bären svämmar över



Som synes klarar inte fåglarna av att ta alla bären. Inte heller ungdomarna, som i går kväll hoppade, försökte fånga bär, bröt grenar och förde ett fasligt oväsen. Då gick jag ut till dem och tyckte att de kunde ta det lite försiktigare och frågade om de ville låna en stege. De såg lite förvånade ut, men sa ja tack! Sedan kom de och bad om räfsa och borste så att de kunde göra snyggt efter sig. Riktigt härliga ungdomar visade det sig!

Tidigare på dagen hade jag sagt adjö till mina goa nattgäster från Finland, Camilla med familj, och eftermiddagen tillbringade jag på Fredriksdal där jag gjorde reklam för Museiföreningen under Möllornas dag. Det var hett! Helsingborg hamnade på kartan med landets högsta temperatur den dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar