lördag 18 mars 2023

Längtar efter värme och solsken

 


Det gäller att fylla dagarna med något intressant. I slutet av februari hade lokalavdelningen av Föreningen Norden årsmöte. Jag fick skriva årsmötets protokoll men jag blev också invald i styrelsen. I lördags hade vi konstituerande styrelsemöte och då blev jag vice ordförande. Jag fick skriva också detta protokoll, eftersom den tidigare sekreteraren inte kunde komma. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




I söndags var det konsert i Mariakyrkan. Eftersom jag sjunger i kören Vox Maria, som gav konserten, har jag inga bilder på oss när vi sjöng. Vi fick mycket beröm efteråt. Det är en ganska jobbig konsert eftersom vi dels fick stå upp hela tiden, i ungefär 80 minuter, och enbart hade pianoackompanjemang till några av verken. Roligt i alla fall, att det gick så bra!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I onsdags var jag hos Petra som gav mig en helt underbar ansiktsbehandling. Det var förstås inte bara ansiktet som fick behandling, armar, fingrar, nacke och även fötterna fick en omgång. Petra är verkligen otroligt skicklig!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Det var flera föreningar som hade årsmöte vid den här tiden. Efter behandlingen hos Petra gick jag till Dunkers kulturhus där föreningen Glad Jazz hade årsmöte. Ekonomin är god och verksamheten fortsätter som vanligt. Konserterna fortsätter på restaurang Heat.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Sedan länge hade jag bokat biljetter till Tysta Maria på Stadsteaterns stora scen. Jag bjöd med Jan-Olof den här gången. Jag blev inte helt förtjust i föreställningen, eftersom jag hade svårt att följa handlingen. Föreställningen var en musikal skulle man kunna säga. Det blev alldeles för starkt ljud med musik både när skådespelarna sjöng och när de talade. Enda gången jag hörde vad de sa, var när musiken var alldeles tyst.  Trots det hade jag hörapparaten på och kunde reglera den, men det hjälpte inte. Jan-Olof var inte heller särskilt förtjust. Även han hade svårt att följa handlingen.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o







Det pågår en "GUITAR FESTIVAL" på Dunkers kulturhus just nu. Jag passade på att lyssna på Jonathan Kreisberg Quartet i går kväll. Kvartetten bestod av gitarr - Jonathan Kreisberg,  piano - Marko Churnchetz,  bas- Phil Donkin och trummor - Colin Stranahan. Otroligt skickliga musiker. Gitarren var ordentligt förstärkt och hördes otroligt bra även tillsammans med de övriga instrumenten.
Ljudnivån var också här otroligt hög och efter en dryg timme blev det paus. Det räckte för mig.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




I eftermiddag ska jag gå till Röda Kvarn för att se Richard Wagners Lohengrin från Metropolitan. Det ser jag fram emot!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar