söndag 24 maj 2020

Det händer en del - trots allt



Nu har alla plank framför bygget av kongresshallen tagits bort och man börjar se hur den och hotellet bredvid tar form. Det är inga små byggnader precis - alldeles invid Sundet.....



Nu börjar man se lite större och fler båtar på Sundet. Vädret förändras hela tiden. Den här dagen blåste det inte särskilt mycket, men det skiftar som sagt och det är sällan det är särskilt lugnt en längre tid.



Penséerna tycks trivas på balkongen och jag försöker så gott jag kan att plocka bort alla vissna blommor.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

I går var jag på födelsedagsuppvaktning tillsammans med nio sångarkamrater. Gunnel F fyllde 70 år och det firade vi med lite blommor och ett glas champagne. Naturligtvis glömde jag helt att ta fram kameran - men vi roade oss ordentligt! Härligt att få sjunga och snacka även om det sker på lite avstånd från varandra.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Den här boken läser jag just nu. Tänk att någon vet precis hur jag kände mig både som tonåring, yrkesarbetande, mamma, pensionär och äldre m.m. Det är en jättebra bok! Rekommenderas!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar