onsdag 6 maj 2020

Flaggor och vårblommor



Äntligen är alla flaggorna uppe på Piren som jag går på varje förmiddag.




Innan jag är framme vid Piren passerar jag vår vänortsplats. Här finns förutom två stycken av Helsingborgs-flaggan (längst till vänster) också Helsingörs, Alexandrias, Pärnus och Dubrovniks flaggor.





När jag är på tillbakaväg från Piren går jag ibland in på Badhusgatan från kajen och då dyker Kärnan upp så här fint. Egentligen skulle jag haft husväggarna, på gatan jag går på, med på bilden för Kärnan blir mera inramad då. Det får bli nästa gång!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Det är inte bara jag som är ute och promenerar. Den här bilden fick jag av Per och Marie som var ute på Allerums mosse häromdagen.




De tyckte förstås det var härligt att hitta de här fina blommorna, sumpviolerna. De är förstås glada över att se att de har klarat sig. Per hade ju Allerums mosse under sina vingar när han jobbade på Allerums skola.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar