söndag 30 juni 2019

Sista veckan i juni 2019


Det är fortfarande lugnt och stilla. Visserligen har jag varit på Rotarys kvällsmöte, besökt min hörselläkare och fått ut vaxet ur min smala hörselgång, serverat kaffe under Mariakyrkans lunchkonsert, skrivit protokoll vid församlingsrådets sammanträde och fått massage hos Jenny och koll av ryggen hos Andreas.  MEN..........


Veckans höjdpunkt blev när Ellen åkte in till sta'n och vi gick till Ginger hälsobar för att äta lunch.


Ellen tog en härlig Smoothiebowl. Hon valde Pitaya med en Tropical topping. Det gäller att kunna engelska i dag när man ska välja mat! Ellen berättade för mig om sin resa till Malta där hon läst engelska i två veckor. Hon lärde sig inte så mycket ny engelska, men tränades i att konversera. Dessutom fick hon flera nya vänner.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Under en av mina promenader gick jag till Kulturhuset för att titta på den konstutställning de visade just nu. Den översta tavlan är en tavla som är gjord med twistsöm med broderigarn. Konstnären heter Irène Stenvatten.

Den undre tavlan är gjord av Niels Christensen och är en oljemålning som visar wellpapp som är färdigblandad för återvinning!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o





I lördags när jag gick ut från biblioteket stötte jag på Drumcorps som var i full gång. Jag följde förstås med dem ända bort till S:t Jörgens plats där de vände och gick tillbaka till Stortorget. Där blev det en uppvisning med både dans och musik.


Det hela avslutades med att Marimbabandet spelade. Thomas dirigerade förstås.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar