måndag 24 juni 2019

En lugn vecka



Det har varit en alldeles ovanligt lugn vecka. Jag har förstås promenerat. En dag gick jag ut till Oceanhamnen och här välkomnas man av figurer och målningar av alla de slag.


Den här väggmålningen var gjord i en gammal busskur. Ganska häftig!



Naturligtvis gick jag längst ut på piren för att se om stadsbilden ändrat sig sen sist.Jag tycker att de nybyggda husen har fått en alldeles för mörk färg. Dunkers kulturhus försvinner eftersom ögat stannar vi de mörkbruna färgerna. Trist!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Midsommarafton var det Fredriksdal som gällde. Här dansar både unga och gamla kring midsommarstången.



Sedan var det uppvisning av folkdanslagen. Här är det flera ansikten som jag känner igen.

Bilder på allgod mat som vi åt, köpt på Jespers fisk förstås, tog jag inte. Inte heller på det som vi åt när vi gick till Timjan&Tång i Norra hamnen.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Att det är semesterveckor märks. Allt är så lugnt och stilla. Det gäller nu att hitta någon bra bok! Ska se vad som finns på biblioteket av det som min grupp "Böcker" rekommenderar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar