måndag 12 juni 2017

Utrensning


Häromdagen var jag på Erikshjälpen och lämnade kläder, böcker och en skärmaskin. Jag har lovat mig själv att försöka göra mig av med så mycket som möjligt av det jag inte använder inför flytten i september.


Bland annat tänkte jag att det är synd att mina folkdräkter hänger i garderoben och aldrig användes. Detta är Rönnebergadräkten som varit min mammas. Kanske är det någon som kan använda den?


Bohusdräkten är det kanske lite svårare att göra sig av med, eftersom jag både vävt och sytt den. Lite hjälp fick jag, mössan t.ex., men det mesta har jag gjort själv. Förr använde jag den både till jul, midsommar, svenska flaggans dag och så skolavslutningarna förstås. Nu är det längesedan jag hade den på mig. Jag tror knappast att jag går in i den längre! Är nog tre, fyra kilo tjockare än förr! Puh! Tror inte det är skäl nog att banta. Man blir så rynkig i ansiktet sägs det......

I fredags hade vi Jan-Olof, Annika B och Arne W som gäster. Vi fick en jättetrevlig kväll med berättelser om allas barndom och uppväxt. Tänk så lite man vet om sina vänner egentligen!

I söndags tittade vi på fotboll på Harlyckan. Ellens lag vann med 5-1 och HIK:s lite äldre tjejlag slog sedan Laholm med 2-1. Ellen var förstås bolltjej under den matchen.




1 kommentar:

  1. Det är inte så att du ändå vill sälja din fina Bohusdräkt? Jag är intresserad av att köpa!
    /Pernilla

    SvaraRadera