lördag 17 juni 2017

Så är det sommarlov



I tisdags, den 13 juni, var det skolavslutning på Ellens skola. Det blåste rejält, men regnet höll sig i stort sett borta. Här har alla klasser samlats och varje årskurs får i tur och ordning stå på scenen för att framföra någon sång och musik. Jag försökte få en bild på Ellens klass. Det var inte helt lätt att komma åt att fotografera. Massor av föräldrar och andra anhöriga trängdes runt om där eleverna satt. Klicka gärna på bilden så kanske du hittar Ellen!



Ibland skiner faktiskt solen också och häromdagen passade jag på att fotografera de färgglada vallmona som står i åkern alldeles utanför vårt hus.




I torsdags lyssnade jag på Konserthuskören och HSO när de framförde Carmina Borana. Det blev ett riktigt härligt igenkännande. Det var ett tag sedan jag var med och framförde den. Förutom kören som var fantastisk sjöng Fredrik Zetterström, baryton, fenomenalt härligt.

I går var systrarnas gäng hemma hos Tina på träff. Jag kommer att få foton så småningom som jag sätter in. Temat var "Vatten". Tina bor i Ramlösa så det var ju ett näraliggande tema! Vi fick massor av frågor på Ramlösa, men trots att jag bott där i flera år blev det inte många rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar