lördag 24 september 2016

Slut på vecka 38


Oj vad det rullar iväg fort! Knappt har det varit måndag förrän det är lördag!

I måndags var Arunas här och skurade rent altanen från alger. Nu ser det snyggt ut, åtminstone på den sidan!


Så var det dags för Symfoniorkesterna första "After Work"- konsert i onsdags. Så här fint klädda var de inte då utan de spelade i sina vardagskläder. Det blev en riktig höjdare mycket tack vare Pelles otroligt fina presentation. Han talade och orkestern illustrerade. När de sedan spelade hela verket som Pelle berättat om, kunde jag följa med på ett helt annat sätt. Publiken var begeistrad - och jag med! Jag gick och lyssnade på dem också på torsdagen, men då tyckte jag inte att jag kom orkestern så nära. Jag satt förstås betydligt längre bak i salongen då. Det kan ju ha haft betydelse.



Innan jag gick på torsdagskonserten skulle få massage av Jenny. Då passade jag på att promenera ner till sta'n. Jag gick genom skogen och via landborgspromenaden. Det var soligt och härligt och fritt från bilar, men ganska ödsligt och man ska nog inte gå där i skymningen.


Lite senare på eftermiddagen skulle Lasse till tandläkaren och jag körde så att han skulle kunna komma nära kliniken. Stortorget blommar för fullt.


Flera arrangemang med de här blommorna pryder torget.

I går, fredags började jag gå på Yin-Yoga igen. Det behövdes! Oj, oj, oj så stel man kan bli!


På fredagkvällen skulle vi gå på teater och vi tyckte att en middag på Drottninggatan 35 skulle passa bra. Det gjorde det! Jag åt en härlig Marulk.


Lasses middag bestod av Råbiff. Portionen var inte större än så här och Lasse hade nog tänkt sig en rå äggula på en något större portion råbiff, men han fick trösta sig med en Créme Brûlée till dessert.


Därefter tog vi oss till Lillan och såg pjäsen " Det löjliga mörkret". Pjäsen var verkligen svår och nästan omöjlig att förstå, m e n ... skådelspelarna spelade helt fantastiskt! Gustav Berg imponerade igen. Det är obegripligt hur han lyckades i alla sina förklädnader spela som han gjorde. Den lilla publiken applåderade länge och taktfast! Vilka skådespelare vi har i Helsingborg!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar