tisdag 6 september 2016

Pianofestival för 14:e gången

Från fredag till måndag var det enbart Pianofestival som gällde - nästan. Jag pratade lite på min Rotaryklubb under måndagen om Helsingborgsmedaljerna, eftersom jag fick en sådan 2007.


Det var inte bara konserter utan också undervisning, Masterclass, kallades det. Det är minnsann avancerade elever, som också höll lunchkonserter. Här undervisar Hauchen Zhang.


Här är det en av musikstudenterna, helsingborgaren Simon Danell, som ger lunchkonsert.


Jag var sysselsatt varje dag från halvtiotiden fram till sista konserten var avslutad. Alla medverkande, både musikstudenterna och andra som jobbade med festivalen behövde ju lite fika då och då. Det gällde att se till att det fanns bröd, kaffe och vatten till alla sugna. Här är det studenterna som fikar och diskuterar.


Ett annat mycket uppskattat inslag var att eleverna i kulturskolan spelade i väntan på den store mästaren varje dag. Här har vi det gänget som spelade under lördagen.


Ett nytt inslag under den här festivalen var "Samtal på Dunkers". Här är det Hans Pålsson som grillas av Per Nyrén.

Nu händer det inte så mycket förrän på fredag då jag åker med mina Rotarykamrater till Wedel.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar