lördag 9 maj 2015

Vecka 19


Veckorna går fort. Tänk att det redan är vecka 19! Den här veckan har bjudit på både sol, regn och åskväder. Jag undrar hur sommaren kommer att bli!


Att den här lille krabaten gillar solen är det inget tvivel om. Inte behöver man gå någon promenad när solen är så skön och inte behöver man gå in i det mörka huset efter den runda man ändå tvingats till! Jag hade nöjet att göra Bob sällskap flera dagar den här veckan.

I tisdags, den 5 maj, gick jag till Stadsteatern vid lunch för att lyssna på Henrik Valentin när han berättade om förhållandena i Helsingborg före och efter krigsslutet för 70 år sedan. Intressant, lärorikt!

I onsdags var jag på min årliga ögonkoll och kunde nöjd och glad gå därifrån. Mina nya glasögon fungerade perfekt och jag behöver inte göra någonting åt min grå starr som jag har lite av på mitt vänstra öga. Skönt!


På kvällen lyssnade Lasse och jag på Symfoniorkesterns "After Work". Den här dirigenten Sascha Goetzel från Österrike var en verkligt trevlig guide när han presenterade Beethovens pianokonsert nr 4 tillsammans med den tyske pianisten Stefan Arnold. Att orkestern uppskattade dirigenten visade man på torsdagens konsert genom att ge honom en touche.

Under torsdagen kunde jag dela ut flyers till pianofestivalen på konserthuset. De hade en strykande åtgång och flera kom med positiva kommentarer.


På fredagen var det dags att besöka de här båda herrarnas restaurang, Nils H, tillsammans med Chorus Amici, som valde att ha en körfest i stället för en inställd konsert. Det blev mycket sjungande av både kören och olika kombinationer av sångare. Det hölls också flera trevliga tal, roliga historier m.m.


Här är det Pelle och Åke som med Annika vid tangenterna sjunger ur Gluntarna.


Leif bidrog med en tungvrickande sång från ett av spexen han varit engagerad i. Även Golden Beans framträdde och vi var flera som hyllade Pelle med anledning av hans 75-årsdag den 14 maj.

Lördagen skall också ägnas åt sång. Då tränar Oratoriekören och kyrkokören Bachs kantater på Mor Cilla i Arild.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar