söndag 10 maj 2015

Söndag


Eftersom det regnade på morgonen väntade vi till eftermiddagen med att titta på det nyuppförda Pålsjöbaden.


Allt var sig likt utom caféet i mitten. Herrarna till höger och damerna till vänster.


Allt var underbart fräscht och det ska bli härligt att få komma hit igen och löga sig.


Utsikten är det inget fel på och i dag bjöd Sundet på härliga glittrande vågor i solskenet.

Efter Pålsjö åkte vi till Väla och handlade en stekpanna och knivar och gafflar som man kan äta kött med. Det blir nog en och annan grillbit i sommar skulle jag tro.

Därefter blev det ett besök på Globetrotter som jag hört så mycket om.


Lasse började med den här HjortCarpaccion med senapsvinaigrette, Västerbottenost, rårörda lingon och rostade hasselnötter.


Jag åt skivat rökt ankbröst med chutney och currynötter. Lasse fortsatte med lätthalstrad tunnskivad entrecôte med sparris och chili/vitlöks-sojasås.


Jag valde först Skagenstubbe på en hembakt kavringsbit och sedan de här ljuvliga vinkokta blåmusslorna med koriander, lime, chili och kokosmjölk. Mmmmm!


Jag avslutade med två sorters ost men eftersom Lasse hellre hade ätit en rejäl köttbit i stället för det här "småplocket" försökte jag blidka honom med den här hemlagade chokladdesserten. Nåja, det blir nog inte fler besök tillsammans med honom på det här stället, men jag går mer än gärna hit igen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar