måndag 2 februari 2015

Så försvann söndagen


Vi är många som undrar var tiden tar vägen! Gårdagens söndag bara försvann - i ett huj!

Det började med att Ellen kom för att hjälpa mig med min nya iPad Air. Sedan kom Johan och Bob.
Då fick jag hjälp med ViaPlay också!


Och lunchen som Johan fixade med gnocchi, tomat,chili, vitlök, mozzarella och parmesan. De gröna salladsbladen och kvisttomaterna kom inte med på bilden.


Ellen hade med sig sin kokbok där det finns massor av kakrecept. Den här gången blev det chokladmuffins med marshmallowstäcke. Dessvärre var det vanligt mjöl i kakorna så vi får ta ett annat recept nästa gång så att också mamma Marie får smaka på läckerheterna.

På kvällen var det dags för HSO. Det blev en konsert med både Mozart, Pragsymfonin och ett nyskrivet stycke till HSO av Benjamin Staern (f. 1978). Jag blev mycket förtjust i det verket, Polar Vortex, men Lasse var måttligt eller rättare sagt inte alls förtjust.

Hemresan gick hyggligt trots att det börjat snöa.


I morse när jag vaknade mötte mig den här bilden. Dessvärre smälter det väl bort under dagen. Hoppas bara det inte är halt när jag ska köra till kören i kväll!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar