söndag 22 februari 2015

Födelsedag








Det började redan på fredagen då Johan, Marie och Ellen hämtade oss vid lunchtid för färden upp mot Göteborg. Vi tog in på Hotell Riverton och installerade oss ordentligt innan vi åkte upp till Skybaren för att njuta av utsikt och gott i glasen.



Hotellet hade både bubbelpool och bastu. Lasse störtade förstås ner i bastun medan tjejerna hoppade ner i poolen. 


Sedan bar det iväg till en koreansk restaurang Dubbel Dubbel som hade mycket spännande mat i flera små karotter.


Det var en ny upplevelse för mig och det gör jag gärna om. Gott att dricka till fick vi förstås också.

21 februari 2015

Uppklädda och fina kom den här glada trion och kollade en stund på TV:n, som sände både från världscupen Alpint och från VM i Falun.



Festandet på själva födelsedagen började med lunch på en ny och helt annorlunda restaurang, Dorsia. Vilket häftigt ställe!


Här sitter jag i en av mina nyinköpta klänningar. Det var inte lätt att välja så vi började med en champagne, Pol Roger så klart! Sedan var det ganska lätt!


Först blev det ostron. Här ligger fyra, men jag fick fem!! Så klart!


Därpå blev det råbiff med pepparrot, tryffelchips och rostad kapris. På det åt vi en dessert, för min del med kokossorbet, mango- och passionsfruktssås. Lunchen avslutades med kaffe och avec.

Sedan var det bara att åka tillbaka till hotellet och vila en stund innan det stora kalaset började. Jag återkommer!




Här är några av bilderna från den fantastiska krogen bhoga. Det kommer flera så småningom.



Jag hoppas att någon kan hjälpa mig så småningom att få ordning på de röda ögonen .....så röda blev de nämligen aldrig..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar