söndag 6 april 2014

Fotboll och musik


I ruskigt väder, kallt och blåsigt, samlades våra entusiastiska tjejer för träningsmatch. Hittarp mötte Eskilsminne.


Ordentligt påpälsad måste man ju vara både som spelare i väntan på start och som publik.


Nu är det snart min tur! Mössan behåller jag nog på i alla fall.


Visst är det härligt att spela! Det var säsongens första utomhusmatch - efterlängtad,  tror jag man kan säga.



Söndagen ägnades först textläsning i Mariakyrkan och sedan blev det en biltur till Malmöoperan. Vi var ute i god tid för att få en bra parkeringsplats - och det fick vi. Däremot höll det på att gå riktigt galet när jag skulle demonstrera med mitt Visakort att det var gratis parkering under hela söndagen. Kortet fastnade i biljettautomaten. Efter telefonsamtal och ängslig väntan fick jag till sist tillbaka kortet. Puh!

Operan har en modern scenografi och man kan undra varför. Stålrör, plattformar och trista kläder till musik som är långt ifrån nutida, vilket i synnerhet Lasse uppskattade. Jag är nog lite mera sval. Vi missade dessutom en fantastisk konsert med HSO har det berättats mig. Det får bli Röda Kvarn och HSO i fortsättningen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar